Megszűnt az előnézeti kép szerkesztése a Facebookon

A tegnapi nappal a Facebook megszüntette az előnézeti képszerkesztési lehetőségét a megosztott linkeknél.

Mit is jelent ez pontosan?

 

Megszűnt az előnézeti kép szerkesztése a Facebookon

Régebben, ha beillesztettél a weboldaladról egy linket a weboldaladba, lehetőséged volt arra, hogy tudj a főbb részleteken változtatni. (pl. ha nem volt jó a nyitó képed, a főcímed, a leírásod - ezt mind ki tudtad cserélni.) Ráadásul ezt a linket többször is fel tudtad használni különböző kiegészítő szöveggel és más-más képpel. Tegnaptól azonban megszüntették ezt a lehetőséget a kamuhírek terjesztésének megállítása végett.

Innentől kezdve a link előnézetében található részeken nem tudsz módosítani a Facebookon belül. Többnyire ugyanazt fogja a Facebook a weboldaladról behúzni.

A fentiek alapján még jobban körvonalazódik az, hogy a Facebook már ténylegesen megszűnt, mint közösségi média és hirdetési csatornaként funkcionál. Ezáltal bármikor változtathat az algoritmusokon, a szolgáltatásokon, korlátozhatja a beállítási lehetőségeken, mivel ez az ő tulajdona.

A mostani Facebook módosításra megoldás lehet a saját weboldalon az Open Graph protokoll használata, abból is a képekhez kapcsolódó információs bejegyzés. Ha azt beilleszted, és megadsz egy általános képet a weboldaladhoz, vagy minden egyes oldal esetén meghatározol egy saját képet, amit a Facebookon belüli üzenőfali megjelenítéshez optimalizálsz, akkor sokkal nagyobb az esély, hogy a megosztott link a hírfolyamban megfelelően jelenik meg.

Ha használod az Open Graph elemeket és mégsem változik semmi, vagyis a régi linkek továbbra se jól jelennek meg, ez azért van, mert a Facebook a megosztáshoz tartozó képet és szövegeket az első megosztáskor eltárolja, és nem tudja, hogy változás történt, mert csak időnként frissít.

Ilyenkor újra ellenőriztethetjük a Facebookkal a weboldalunkat, hogy rögtön helyes adatok jelennek meg a megosztásban.

Ehhez egy külön eszközere van szükség, a Sharing Debugger -re, melyet itt találsz meg.

Ezzel ellenőrizheted, hogy jelenleg mit tárol az adott URL-hez, mikor frissítette legutóbb, kézzel kérheted a frissítést, továbbá segítséget nyújt a hiányos kód javításához

A megosztott linkeknél továbbra sem tudjuk az előképeket, sem a szövegeket cserélni mivel túl sok benne az idegen brand. Épp ezért a megosztott linkeknél vissza kell majd térni a sima kép leírásba rakott rövidített linkekhez.

Ezért is fontos, hogy a saját weboldalad legyen mindig megfelelően karbantartva és frissítve, hiszen a saját felületedet könnyeben tudod a hirdetési felületekhez igazítani, mint fordítva.