Tudod, hogy mire vágynak a vevőid?
Régen elég volt három igent kimondatni az ügyféllel, ma 100 is kevés lenne! Te tudod, hogy mire vágynak a vevőid?
Előfordult veled, hogy a vevő besétál a boltodba, vagy meglátogatta a webáruházadat, weboldaladat de nem vett semmit?
Ha nem a megfelelő célcsoportnak hirdetsz erre, gyakran sor kerül. Ezért nagyon fontos, hogy ismerd a vevőid szükségletét, és ezt jól fel tudd mérni.
Hogyan tudsz szükségletet felmérni online?
- Erre való például a hírlevél. Akik rendszeresen olvassák a hírleveledet megkérdezheted tőlük, hogy milyennek találják az új termékedet, vagy mi az amit a régi termékedben szeretnek? -
- Készíthetsz saját igényfelmérő lapot amit aztán hírlevélben kiküldhetsz vagy elhelyezhetsz egy landoló oldalon.
- Érdemes átolvasnod a blogod hozzászólásait is, mert ebből sok használható információra tehetsz szert.
- Az ügyfeleidtől kapott levelekből, észrevételekből is sok tanulságot vonhatsz le.
- Készíts gyakori kérdések menüpontot a weboldaladon, amire beérkezhetnek a kérdések.
- Készíts szavazásokat, akár a weboldaladon vagy a közösségi médiában.
- Érdemes a Google Analyticsben is körülnézned. Tudod, milyen kulcsszavakra keresnek a látogatóid?
Amire érdemes figyelned:
- érthető, rövid és egyszerű kérdéseket tegyél fel
- ne használj ironizáló kérdéseket
- olvasd el figyelmesen a válaszokat (a sorok között van mindig a lényeg)
- ne Te válaszolj a saját kérdéseidre
- ha van rá lehetőséged, használj a válaszadás során megerősítést
- ne használj zárt kérdéseket (amire csak igennel és nemmel lehet válaszolni)
- tudj csendben maradni, hagyd vitatkozni a hozzászólókat
Mi után kiderítetted mire vágynak a vevőid, már össze fogod tudni állítani a számukra fontos ajánlatot. De egyáltalán nem mindegy, hogy milyen módon teszed ezt. Még nem szabad tolakodónak lenned, mert még igazából nincs meg a bizalom, és nem készültek fel a vevőid a vásárlásra.
Hogyan készítsd fel a vevőd, hogy vásároljon tőled? Következő blog bejegyzésünkben ezt is megtudhatod.