Mit érdemes tudnod a 2018-as digitális marketing trendekről?

A digitális marketing gyors ütemben változik. Egy időben elég volt megtanulni a Facebook marketing lehetőségeit, de most már sok más platform és közösségi hálózat optimalizálható a digitális marketing kampányok számára.

 

Íme az a 4 nagy digitális marketing trend 2018-ra, amely nélkülözhetetlen lesz vállalkozásod marketing stratégiájának kialakításához.

Trend # 1:

Sajtóközlemény - Azok, akik azt hiszik, hogy a sajtóközlemény meghalt, gondolja újra. Ma a sajtóközlemény egy olyan hatékony kommunikációs eszközzé fejlődött, amely hatalmas lehetőséget ad az üzleti hirdetések megjelenítésére a közösségi platformokon, üzleti kiadványokban, hírportálokon, keresőmotorokon és mobil platformokon.

Trend # 2:

Élő videó a vállalkozással kapcsolatosan

Még mindig úgy gondolod, hogy a videohirdetés azt jelenti, hogy néhány videót csak feltöltök a YouTube-ra? Gondold újra! A videó trendje iszonyatos ütemben elindult, a legújabb digitális marketing kedvenc pedig élő videó . Az élő közvetítésedet közvetlenül a világ legnépszerűbb közösségi hálózataiba tudod feltölteni, köztük a Facebook, az Instagram és a Snapchat. A vállalat "rajongói" találkozni akarnak "a márka, a vállalkozás mögött álló emberekkel", ezáltal az élő videó - lesz, vagy már talán az is - a legnépszerűbb módja ennek. 2018-ra ezáltal még több vállalkozás fog élni az élő videó adta lehetőséggel.

Trend # 3:

A vegyes valóság új formái

A digitális marketing világában a mai fiatalok körében a legfrissebb trend a "vegyes valóságot " jelenti. A vegyes valóság vagy a hibrid valóság egyesíti a valós és a virtuális világokat, hogy új környezeteket teremtsenek, ahol a fizikai és a digitális objektumok együtt valósulnak meg és kölcsönhatásba léphetnek. Vagyis arról van szó, hogy a világ két különböző pontján lévő ember képes lesz arra, hogy egymással megosszák a választott élményt - függetlenül attól, hogy egymás mellett ülnek, és fizikailag egy fotóalbumot lapoznak, vagy meglátogatnák egymás álomhelyét. Ma már arról beszélnek, hogy a jövőbeli okostelefonok a legfontosabb jellemzővé teszik ezt a fajta technológiát.

Nézzük csak meg, hogy e térben mit csinál a Facebook. Néhány évvel ezelőtt a Facebook megszerezte az Oculus VR társaságot több mint 2 milliárd dollárért, és ennek következményeképpen a hatalmas közösségi verseny térben a közösségi hálózatépítési élményt (azaz a Facebookot) összekapcsolják a virtuális valósággal. A Facebook már régen rávilágított néhány ilyen innovációra a fejlesztők számára.

Trend # 4:

Chatbotok

Ha a szociális médiára gondolunk, az valóban egy sokszínű "műsorszóró" közeg lett. Ha küldtél egy tweet-et, akkor az több ezer embernek szólt. De nincs mögötte igazi párbeszéd vagy beszélgetés. Így a fejlesztők most arra gondolnak, hogyan használhatják a mesterséges intelligenciát (AI), az emberekkel történő beszélgetésre. Az fog igazán nagyot fejlődni 2018-ban, akik olyan AI-alapú chatbotok-at használnak, amelyek ilyen típusú beszélgetéseket folytathatnak az ügyfelekkel, vagy a rajongókkal. Ez az egyik módja a márkahűség megteremtésének, továbbá a mobil kereskedelemben is kiválóan használható.

Következtetés

Mint látható, a digitális marketingben bekövetkezett változások az újfajta vevői tapasztalatok megteremtését jelentik, amelyek korábban nem voltak lehetségesek. Az ügyfelek figyelmének szüntelen versenyében fontos folyamatosan figyelni, hogy az új technológiai újítások hogyan javíthatják és növelhetik a digitális marketing stratégiánkat.