5 hiba, amire érdemes figyelni a kisvállalkozói weboldalon

Azok a kisvállalkozások, akik nem fektetnek hangsúlyt a weboldaluk minőségére, felépítésére, stratégiájára, akár több 10 ezer vásárlót veszíthetnek el, vagyis átengedik a konkurenciának.

Ha van honlapod, de nem rendelkezik a ma elvárt online marketing funkciókkal és eszközökkel, még mindig jobb, mintha nem lenne. Így legalább tudjuk "miből kell főzni", ennek ellenére elvárt, hogy alap funkciók üzemeljenek.

Nézzük a leggyakoribb hibákat:

1. A honlap nem működik
Ez messze a legnagyobb hiba, amit történhet, vagyis olyan mintha "zárva" lennénk a látogató számára. Mi történik? A látogató kattint egyet és máris a konkurenciánál landol. Nézzük meg, hogy a tárhely szolgáltatásunkat meghosszabbítottuk-e, vagy a webhely minden egyes böngészőn megfelelően működik-e.

2. Honlap szöveg
A honlapunknak nem az a célja, hogy hosszú szövegekkel traktárljuk a látogatókat. Az embereknek nincs idejük hosszú szövegeket olvasni, ezért azt tanácsoljuk, hogy a weboldal szövegezését bontsuk szét. Statisztikák bizonyítják, hogy egy fehér lapra kinyomtatott, tagolt szöveget az emberek még elolvasnak, ugyanezt a szöveget egy honlapon már csak átfutják, csak részletekre emlékeznek. Ezért minden információt a weboldalon érdemes rövidíteni, kisebb bekezdésekre, sorokra. Az olvasók értékelni fogják a szép képeket és különböző prezentációs, grafikai megoldásokat is. A vizuálisan megfogható képeket az emberek érdekesebben találják és sokkal jobban fognak rá emlékezni.

3. Zavaros navigáció
Rendkívül fontos, hogy a navigáció lehető legvilágosabb legyen a webhelyen. A látogatóknak a gyors és zökkenőmentes böngészés a célja, ezt a feladatot ne nehezítsük meg.Gondolkodjunk a vevő fejével, hogy fog a termékünkre, aloldalunkra a lehető legegyszerűbben eljutni. Ennek megfelelően alakítsuk ki a menüpontokat.

4.Helyesírási és olvasási hibák
A helyesírási hibák "vizuális zűrzavart" okoznak, és hiteltelennek fogunk tűnni az olvasó előtt. Szánjunk időt, arra hogy a szöveget olvassuk át figyelmesen. Hangos olvasással előbb rátalálunk a hibákra. Ha nem vagyunk jó helyes írók, akkor érdemes egy profi íróval átolvastatni, leellenőriztetni a weboldal tartalmát. Figyeljünk arra is, hogy az oldal olvashatósága is megfelelő legyen (sortávolság, betűtípus, betűméret, oldalháttér és a betű viszonya)

5. Nincs egyértelmű megszólítás
A weboldalon ne legyünk szemérmesek, közöljük világosan, hogy pontosan mit várunk el a látogatótól, pl. iratkozzon fel a hírlevélre, kérjen ingyenes konzultációt, kérjen ingyenes tananyagot/termék mintát stb. Lényeg, hogy adjunk neki egy olyan "ablakot", amin keresztül kapcsolatba tudunk lépni.

Weboldalunk a cégünk egyik legnagyobb potenciálja a növekedéshez, ezért különösen nagy figyelmet kell rá fordítani. Ha mindez már kijavításra került, akkor tehetjük meg a következő lépéseket, egy igazán vevőszerző weboldal felé.